Labels

Wednesday, February 10, 2021

Εξαγοραζόμενοι τὸν καιρόν

 «Βλέπετε οὖν πῶς ἀκριβῶς περιπατεῖτε, μὴ ὡς ἄσοφοι, ἀλλ' ὡς σοφοί, ἐξαγοραζόμενοι τὸν καιρόν, ὅτι αἱ ἡμέραι πονηραί εἰσι». (Ἐφ. ε΄ 15-16) 

Για να φωτιστεί η διαφορά «αγοράζω τον χρόνο» και «εξαγοράζω τον καιρό» ή, όπως λέει ο λαός μας, «περνάω τον καιρό μου» παραθέτω το παρακάτω απόσπασμα:

«Ένας άντρας γραβατωμένος και παρφουμαρισμένος κατευθύνθηκε σε μια από τις γυναίκες. 

-Είναι για πούλημα αυτά τα πορτοκάλια; 

-Βεβαίως, διαφορετικά γιατί θα τα είχα μαζέψει και γιατί θα βρισκόμουν εδώ;

-Σου αγοράζω όλα τα κοφίνια, λέει ο άντρας. 

-Καημένε μου κύριε. Ξόδεψα τρεις μέρες για να τα μα­ζέψω αυτά τα φρούτα και τα λαχανικά. Σηκώθηκα σήμε­ρα πολύ νωρίς. Περπατάω από το πρωί. Πηγαίνω στην αγορά του Αγαδίρ να πουλήσω τα αγαθά μου. Δεν ση­κώθηκα απ' την αυγή για να ξεφορτωθώ στο άψε-σβήσε όλα μου τα φρούτα και λαχανικά. Πηγαίνω στο Αγαδίρ για να εγκατασταθώ στη μικρή μου γωνιά, ν' απλώσω τα προϊόντα μου, να χαιρετήσω τον φύλακα, να μάθω νέα της Ράμα που είναι άρρωστη και να πουλήσω τα πορτοκάλια και τις ντομάτες μου σε πολλά πρόσωπα. Θα ήθελα πολύ το ποσό που μου προσφέρεις, αλλά από πολλά χέρια, με πολλά χαμόγελα και διαφορετικά πρόσωπα. Λυπάμαι δεν ξεφορτώνομαι το εμπόρευμα μου, το πουλάω. Και περνάω μια ολόκληρη μέρα για να το πουλήσω. Αλλιώς τι ζωή θα κάναμε».

Tahar Ben Jelloun


*Μας το έστειλε ο π. Βασίλειος Χριστοδούλου





No comments:

Post a Comment

Σχόλια