tag:blogger.com,1999:blog-3389220794575763476.post5516255522542588845..comments2023-10-15T14:30:57.326+03:00Comments on ψ υ χ ή μ ο υ: Μια συνέντευξή μου στα "Επίκαιρα"Βασιλική Ν.http://www.blogger.com/profile/07616233111503249849noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-3389220794575763476.post-15021539353074382862009-12-05T22:22:18.651+02:002009-12-05T22:22:18.651+02:00Μενέλαε, για τον κάθε άνθρωπο-συγγραφέα η γραφή εί...Μενέλαε, για τον κάθε άνθρωπο-συγγραφέα η γραφή είναι και κάτι άλλο. Πέρα από θεωρητικές θέσεις, το πώς κάνουμε όλοι την ίδια δουλειά, μας διαφοροποιεί και έτσι ο καθένας βρίσκει τη θέση του στο στερέωμα του λόγου. Ό,τι και να πουμε είναι στην πραγματικότητα περιττό. Το ίδιο το έργο μας, μάς αποκαλύπτει και συχνά μας ξεπερνά. Δεν είναι καν στο χέρι μας πολλές φορές αυτό που βγαίνει. Αυτή είναι και όλη η χάρη. Γράφεται κάτι που ποτέ δεν πέρασε από το νου μας και αυτό είναι το δώρο που δεν μας ανήκει. Γινόμαστε δοχεία και περνά από μέσα μας. Αν είμαστε διαθέσιμοι θα περάσει, αν όχι, θα σκοντάψει και θα γεννήσουμε ένα είδωλο του προσώπου ή του προσωπείου μας. Η Ιστορία μας κρίνει και ο χρόνος. Και θέλει πολύ πολυ χρόνο για να αποδειχθεί αν ένα έργο είναι πλασματικό ή αληθινό. Οπότε, ας κάνουμε εμείς αυτό που μπορούμε και για τα άλλα δεν μπορουμε να πούμε τίποτα. Σ' ευχαριστώ για τις σκέψεις σου, καλοτάξιδο το βιβλίο σου και καλή Κυριακή!Βασιλική Ν.https://www.blogger.com/profile/07616233111503249849noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3389220794575763476.post-74813628420280042502009-12-05T20:08:15.985+02:002009-12-05T20:08:15.985+02:00γιατί δεν ανεβαίνει το σχόλιο, ε, ε, ε?γιατί δεν ανεβαίνει το σχόλιο, ε, ε, ε?Menelaos Gkikashttps://www.blogger.com/profile/01832604496518475492noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3389220794575763476.post-54849227953683920672009-12-05T20:06:41.489+02:002009-12-05T20:06:41.489+02:00Αγαπητή Βασιλικούλα πολύ όμορφο το κείμενό σου και...Αγαπητή Βασιλικούλα πολύ όμορφο το κείμενό σου και οι δραστηριότητές σου!! Έχω να προσθέσω πολλά. Είναι τόσο μεγάλος ο πειρασμός ;)του συγγραφέα να αποκαλύψει και να κατευθύνει μία περιγραφή που όπως λες και εσύ στην αρχή του άρθρου, ανεξάρτητα από μυνήματα ή μαθήματα, το ξεγύμνωμα δεν το γλιτώνεις. μπορείς να θες να ξεγυμνώσεις τον πολιτισμό, ινδιάνοι, να θες να ξεγυμνώσεις την ευτυχία ή τον έρωτα, Σταχτοπούτα, να θες να ξεγυμνώσεις τον κοινωνικό πλούτο με ένα σενάριο γεμάτο χρωματισμούς και πολύ φαντασία, εικόνες αλλά και αφήγηση. Είναι πολύ λεπτός ο διαχωρισμός ανάμεσα στο ξεγύμνωμα και κάποιες άλλες μορφές λόγου, αλλά σίγουρα δε μπορούμε αλλάζοντας εικονικά μία ονομασία ή την ετικέτα του, να περιγράφουμε ότι θέλουμε. Με αφορμή το βιβλίο μου νομίζω ότι κάτι αντικειμενικό που υπάρχει στα παραμύθια και γενικά στις καλές φανταστικές ιστορίες, ακόμα και στο Παραμύθι Χωρίς Όνομα της Πηνελόπης Δέλτα δεν είναι απλώς η ηθική αλλά το ακριβοδίκαιο που καθόλου δεν συνδέεται με το ακριβό. Εντέλει το ξεγύμνωμα που περιγράφεις σε μία αφήγηση και γενικά μία ιστορία μπορούμε να το πλάσουμε με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, να δείξουμε πως ανατρέπεται μία ταυτότητα ακόμα και να επικοινωνήσουμε με τον αναγνώστη. Άλλωστε όλα τα μεγάλα σενάρια είχαν αυξημένο δείκτη αμεσότητας με τον αναγνώστη ή τον θεατή, στην ουσία σου έδειχναν πράγματα...Menelaos Gkikashttps://www.blogger.com/profile/01832604496518475492noreply@blogger.com